BMW Motorrad Concept R18!

Akce Concorso d’Eleganza Villa d’Este se uplynulý víkend stala ideálním místem pro odhalení tohoto elegantního konceptu. Tradice značky se zde spojila s budoucností BMW Motorrad. 

Rám s palivovou nádrží tady tvoří jednu linii až po zadní kolo. Domintou stroje je jednoznačně motor s objemem 1.800 cm3. Dvouválec připomíná svým vzhledem vzduchem chlazený plochý boxer vyráběný značkou v minulosti. Tento má však zvětšený objem a aktuální chlazení vzduchem a olejem. Výkon zde dávkují dvo,jité karburátory Solex.

Hliníkový blok jednotky s převodovkou byly otryskány skleněnými kuličkami. Specialitou je rovněž odkrytý leštěný hnací hřídel, propojující zadní kolo s motorem a převodovkou. Minimalizovaná elektrická soustava obsahuje pouze startér a osvětlení.

Pod jednomístným sedlem je umístěno odpružení zadního kola. Pozornost zaslouží i hlavní světlomet. Tvarem připomíná spíše padesátá léta minulého století, ovšem využívá současnou LED technologii. Originální drátěná kola u průměru 21 palců vpředu a 18 palců vzadu výslednou originalitu jen dolaďují.

BMW Motorrad svým konceptem navazuje na dvojici zakázkových staveb nezávislých společností Custom Works Zon a Revival Cycles. Německá společnost jim tehdy poskytla nově vyvíjený motor.

S tímto motocyklem snů BMW Motorrad prezentuje vlastní verzi emotivního a autentického stroje segmentu velkých cruiserů,“ řekl ředitel BMW Motorrad Dr. Marcus Schramm.

Concept R18 zůstane jedinečným strojem, ovšem jeho srdce v podobě plochého dvouválce 1.8-litru zamíří do chystaného sériového modelu značky. Jedním slovem “nádhera.” BMW se tak pokusí příští rok konkurovat cruiserům Harley-Davidson. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspressusa

About the author

Každých patnáct minut vám předáváme informace z dálnic v ČR. V dopravě se vzděláváme u odborníků, se kterými sledujeme vývoj dopravních systémů, novinky, trendy i nejnovější legislativní změny v oblasti dopravy.

Nejnovější komentáře