FORD KUGA 2019: Nová generace nabídne až 225 koní a tři hybridní podoby!

Po Fiestě a Focusu je Kuga nejúspěšnějším vozem Fordu v Evropě. Zákazníci si za loňský rok koupili 153.800 kusů současné generace sympatického SUV. Meziročně to přispělo k nárůstu prodejů “esúvéček” značky o téměř 20 procent.

Vzhledem se novinka, odhalená včera na Auto Show v Amsterdamu, výrazně přiblížila novému Focusu. Má delší kapotu i nižší střechu a dostala tak sportovní duši. Podstatný je také delší rozvor náprav o 20 milimetrů. V interiéru nabídne nejnovější Kuga více prostoru do délky i šířky. Zadní sedačky jsou posuvné a mohou být vyhřívané.

Řidič dostane k dispozici digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12.3” i head-up displej. Výbava zahrne rovněž bezdrátové nabíjení, pokročilé zrcadlení smartphonu až pro deset zařízení nebo mobilní aplikaci Fordpass. Nechybí zde ani Wi-Fi hotspot.

Ford si dal záležet rovněž na novém zvukovém systému. B&O s výkonem 575 W a 10 reproduktory je vybaven externím subwooferem, jenž zaručuje sametově hluboké basy.

Zmínit musím i automatické parkování, asistenta vyhýbacího manévru nebo technologii, jež na základě GPS a obrazu přední kamery dokáže řidiče upozornit, že najíždí do protisměru na dálnici.

Velmi pestrá je nabídka motorizací. Jde hned o tři hybridní systémy. Tím prvním je EcoBlue Hybrid. Kombinuje dvoulitrový diesel o výkonu 150 litrů s integrovaným startérem/generátorem. Nahrazuje standardní alternátor, což umožňuje obnovu a rekuparaci energie během zpomalování vozu. Nabíjí tak 48-voltový lithium-iontový vzduchem chlazený akumulátor.

Kuga Hybrid používá samonabíjecí plně hybridní hnací ústrojí. Umožňuje čistě elektrickou jízdu v řádu několika kilometrů. Kombinuje 2.5 litrovou benzinovou jednotku, elektromotor, generátor a lithium-iontovou baterii. Spolupracovat bude s automatickou převodovkou, která přenese výkon na přední nebo všechna kola. Ukáže se však až během příštího roku.

Základem klasického Plug-In hybridního provedení je benzinový čtyřválec 2.5-litru s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 14.4 kWh. Celkový výkon systému je 225 koní a na elektřinu dokáže v tomto případě Kuga ujet více než 50 kilometrů.

V nabídce nebudou chybět ani konvenční motorizace EcoBlue. Dvoulitrový diesel 190 koní si řekne v průměru o 5.7 l nafty na 100 km. Doplní ho i slabší motor EcoBlue 1.5-litru. Pod kapotou Ford Kugy se ukáží samozřejmě typické motorizace EcoBoost 1.5-litru s výkonem 120 a 150 koní. Slabší si řekne v kombinovaném provozu o 4.8 l, ta silnější si podle výrobce o 6.5 l na 100km.

Na výběr budou opět výbavy Titanium, ST-Line i Vignale. Kuga v závislosti na verzi utáhne až 2.250 kg těžký přívěs, přitom jeho hmotnost je nižší o 90 kg. Zlepšila se také torzní tuhost o deset procentních bodů. Tisková zpráva nezmiňuje podrobnější specifikace, rozměry ani ceny jednotlivých variant. Na ty si ještě musíme počkat. Přikládám video prezentaci. Jirka Hyner

 

 

About the author

Každých patnáct minut vám předáváme informace z dálnic v ČR. V dopravě se vzděláváme u odborníků, se kterými sledujeme vývoj dopravních systémů, novinky, trendy i nejnovější legislativní změny v oblasti dopravy.

Nejnovější komentáře