FORD KUGA 2019: Nová generace nabídne až 225 koní a tři hybridní podoby!

Po Fiestě a Focusu je Kuga nejúspěšnějším vozem Fordu v Evropě. Zákazníci si za loňský rok koupili 153.800 kusů současné generace sympatického SUV. Meziročně to přispělo k nárůstu prodejů “esúvéček” značky o téměř 20 procent.

Vzhledem se novinka, odhalená včera na Auto Show v Amsterdamu, výrazně přiblížila novému Focusu. Má delší kapotu i nižší střechu a dostala tak sportovní duši. Podstatný je také delší rozvor náprav o 20 milimetrů. V interiéru nabídne nejnovější Kuga více prostoru do délky i šířky. Zadní sedačky jsou posuvné a mohou být vyhřívané.

Řidič dostane k dispozici digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12.3” i head-up displej. Výbava zahrne rovněž bezdrátové nabíjení, pokročilé zrcadlení smartphonu až pro deset zařízení nebo mobilní aplikaci Fordpass. Nechybí zde ani Wi-Fi hotspot.

Ford si dal záležet rovněž na novém zvukovém systému. B&O s výkonem 575 W a 10 reproduktory je vybaven externím subwooferem, jenž zaručuje sametově hluboké basy.

Zmínit musím i automatické parkování, asistenta vyhýbacího manévru nebo technologii, jež na základě GPS a obrazu přední kamery dokáže řidiče upozornit, že najíždí do protisměru na dálnici.

Velmi pestrá je nabídka motorizací. Jde hned o tři hybridní systémy. Tím prvním je EcoBlue Hybrid. Kombinuje dvoulitrový diesel o výkonu 150 litrů s integrovaným startérem/generátorem. Nahrazuje standardní alternátor, což umožňuje obnovu a rekuparaci energie během zpomalování vozu. Nabíjí tak 48-voltový lithium-iontový vzduchem chlazený akumulátor.

Kuga Hybrid používá samonabíjecí plně hybridní hnací ústrojí. Umožňuje čistě elektrickou jízdu v řádu několika kilometrů. Kombinuje 2.5 litrovou benzinovou jednotku, elektromotor, generátor a lithium-iontovou baterii. Spolupracovat bude s automatickou převodovkou, která přenese výkon na přední nebo všechna kola. Ukáže se však až během příštího roku.

Základem klasického Plug-In hybridního provedení je benzinový čtyřválec 2.5-litru s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 14.4 kWh. Celkový výkon systému je 225 koní a na elektřinu dokáže v tomto případě Kuga ujet více než 50 kilometrů.

V nabídce nebudou chybět ani konvenční motorizace EcoBlue. Dvoulitrový diesel 190 koní si řekne v průměru o 5.7 l nafty na 100 km. Doplní ho i slabší motor EcoBlue 1.5-litru. Pod kapotou Ford Kugy se ukáží samozřejmě typické motorizace EcoBoost 1.5-litru s výkonem 120 a 150 koní. Slabší si řekne v kombinovaném provozu o 4.8 l, ta silnější si podle výrobce o 6.5 l na 100km.

Na výběr budou opět výbavy Titanium, ST-Line i Vignale. Kuga v závislosti na verzi utáhne až 2.250 kg těžký přívěs, přitom jeho hmotnost je nižší o 90 kg. Zlepšila se také torzní tuhost o deset procentních bodů. Tisková zpráva nezmiňuje podrobnější specifikace, rozměry ani ceny jednotlivých variant. Na ty si ještě musíme počkat. Přikládám video prezentaci. Jirka Hyner

 

 

About the author

Leave a Reply

Každých patnáct minut vám předáváme informace z dálnic v ČR. V dopravě se vzděláváme u odborníků, se kterými sledujeme vývoj dopravních systémů, novinky, trendy i nejnovější legislativní změny v oblasti dopravy.

Nejnovější komentáře