JEEP WRANGLER Unlimited SAHARA 2.2CRD: Atraktivní čtyřkolka v silniční podobě.

V MotoMagazínu Na plný plyn tentokrát Jirka Hyner testoval JEEP WRANGLER Unlimited SAHARA 2.2CRD. Náš pořad můžete slyšet také ON-LINE každý den po 12. hodině a reprízu po 20. hodině

 

K testování jsem dostal dokonalou chlapskou hračku, za kterou se otočil snad každý kluk, na mysli mám i ty odrostlejší.

Verze Jeep Wrangler Sahara je v porovnání se specifikací Rubicon uhlazenější, taková více cestovní. Lakované jsou blatníky i pohledný plastový kryt rezervy a nechybí zde praktické nášlapy.

Co se týká inovativních technologií, disponuje Sahara LED technikou včetně hlavních světlometů, infotainmantem Uconnect s dotykovým displejem 8.4.” O dokonalý zvuk se stará prémiové audio Alpine se subwooferem. Výbava zahrnuje interiér v kůži i vyhřívaná přední sedadla.

Dále jsou ve standardu přední i zadní parkovací cenzory, kamera a bezklíčový přístup.

V porovnání s třídveřovým Rubiconem je pětidveřová verze prostorově šikovnější. Pomáhá tomu i zadní sklopné sedadlo.

Model Jeep Wrangler Unlimited Sahara disponuje nápravami DANA, vpředu Axle Open a vzadu Axle LS. Pneumatiky dostaly silniční vzorek. Přesto oceníte třeba v kamenitém terénu světlou výšku 252 mm a kryt převodové skříně.

Překvapil mě výkonem čtyřválec 2.2 CRD v kombinaci s osmistupňovým automatem. Po ostřejším sešlápnutí plynu vyrazil vždy hbitě vpřed. Točivý moment 450 Nm byl prostě znát.

Podvozek nového modelu Jeep Wrangler Sahara parádně filtruje železniční přejezdy i nerovnosti na silnici se špatně usazenými kanálovými poklopy.

S Rubiconem jsem ocenil především terénní vlastnosti offroadu, ale se Saharou jsem se více zaměřil na silnici. Auto drží na cestě i v silném větru, ovšem nad 130 km v hodině se už ozýval aerodynamický hluk. Hold tady si člověk musí uvědomit, že Jeep není “silničním speciálem.”

Líbila se mi rychlá možnost sundat laminátové díly střechy. Za pát minut tak máte nebe nad hlavou a z Jeepu kabrio. Můžete odšroubovat zadní část laminátové střechy, to na vás vykoukne ochranný rám a pokud případně sundáte i dveře, je z vaší Sahary rázem plážová buggy.

Ale pojďme do reálu. Palubní počítač mi v závěru testu ukázal konečných 8.7 litrů nafty na sto kilometrů. Dovedu si představit, že bych se po týdnu dostal k avizované kombinované spotřebě 7.6 litru udávané výrobcem.

Nový model Jeep Sahara 2.2CRD pořídíte u našeho partnera za cenu vybaveného Kodiaqu s dvoulitrovým dieslem. Tolik chlapského potěšení a atraktivního svezení vám ovšem škodovka nenabídne. O vlastnostech v terénu ani nemluvě.

Radost mi navíc udělalo setkání s Leo Lopraisem, jenž zrovna slavil ve Frenštátě pod Radhoštěm narozeniny. Jirka Hyner

 

About the author

Každých patnáct minut vám předáváme informace z dálnic v ČR. V dopravě se vzděláváme u odborníků, se kterými sledujeme vývoj dopravních systémů, novinky, trendy i nejnovější legislativní změny v oblasti dopravy.

Nejnovější komentáře